Recenze: Levný model silničních bot Adidas Electrify v220 překvapil

Recenze: Levný model silničních bot Adidas Electrify v220 překvapil

Otestovali jsme pánské silniční boty Adidas Electrify v220 m. Celkovou zkušenost hodnotíme kladně s ohledem na jejich využití z několika důvodů. Tím prvním je nepochybně cena, která se momentálně pohybuje kolem 1600 Kč. Vyplývá z toho fakt, že i za podobnou relativně nízkou částku lze pořídit kvalitní běžecké silniční boty, jež dokážou dobře plnit svůj účel. Další faktory rozebereme v článku a patří k nim jednoduchá konstrukce, využití nových Adidas technologií, sportovní design a rychlá odrazová reakce. Právě na odrazu je model založen, i když patří do kategorie VALUE RUNNING od Adidasu. Jedná se o kategorii širšího záběru a sdílí své místo s modely jako Breeze 303evo, Duramo Nova nebo Roadmace. Kategorie obsahuje mnoho modelů a spojuje je právě jakási univerzálnost a jednoduchost při zachování specifických parametrů pro každý typ.

Jednoduchá konstrukce

Již při prvním pohledu na boty nás může zarazit, jak extrémně jednoduchou mají konstrukci a jaký poměr zabírá podrážka vůči celé botě. Podrážka přes zesílený tlumící prostor v oblasti paty je nezvykle robustní oproti botě jako celku. Tím, že boty nejsou nijak naddimenzované ani zbytečně široké, jsou pro rychlejší běh relativně účinné a nabízí podporu přesně tam, kde ji potřebujeme. Drží pevně na nohou a díky zmiňované konstrukci jsou velmi lehké. Podporují nášlap přes přední část chodidla a běhu přes patu se úspěšně brání svažujícím se profilem ke špičce boty. I když není od výrobce uvedeno, na jaký typ nášlapu jsou stavěny, podle pocitu jde o neutrální nášlap až mírnou pronaci (zesílení na vnitřní straně boty).

Důraz kladen na odraz – „Run Strong“

Hodí se zejména pro lehčí běžce a podporují rychlejší běh, mají rychlou odrazovou reakci – jsou trochu tvrdší. Právě z toho důvodu je mírně potlačeno tlumení, takže pohodlí pro několikahodinový běh určitě nenabízí. Ale to může být naopak výhoda. Už nápis „Run Strong“ uvnitř boty může evokovat celou ideu modelu a nutí nás do boty pořádně šlápnout.

Při testování se jevily jako ideální na silnici do 10 kilometrů objemu tréninku (nebo řekněme jedné hodiny). I do města do parku na začátek podzimního období. Prodyšný materiál dobře větrá a zároveň odolává vlhkosti. Použitý typ síťoviny je patrný z fotografií, má několik vrstev. Stabilita v kotnících patří ke standardu, ale protože se jedná o boty s jednodušší konstrukcí a vyloženě silniční, v žádném případě nejsou vhodné „do terénu“. Na lesní cesty samozřejmě ano, ale na těžší nebo kamenité trasy a trail rozhodně ne.

Technologie

Model Electrify v220 využívá z Adidas technologií např. adiWEAR. Jedná se o označení odolného materiálu (segmenty podrážky z pryže), díky kterým má být zaručena dlouhá životnost bot, využívá se na vnějších částech podešve, na místech, kde při běhu působí největší síly.

Dále na botách najdeme AIR MESH, speciální vzdušnou síťovinu na svrchní části podporující účinnou ventilaci. WELDED Stripes zajišťují stejnoměrné zapadnutí nohy a stabilitu, také podporu paty pro optimální odraz. Použité materiály jsou textil a syntetika. Informace o technologiích jsou čerpány z Adidas katalogu.

K optimálnímu obemknutí nohy napomáhá i provedení uvazování tkaniček. Na fotografiích si můžete všimnout speciálního typu uvazování, který není u běžeckých bot tak obvyklý. Tím, že je bota relativně úzká a tkaničky fungují tímto způsobem, dojde k onomu obemknutí chodidla vnitřní části boty a drží na noze. Trochu tímto připomínají sálové boty nebo kopačky. Některé typy bot, pokud si uvážete tkaničky moc nebo i jen tak akorát, zkrátka nepříjemně svírají shora chodidlo. Může dojít k tomu, že po stranách chodidla nejsou vůbec dotaženy a shora naopak tlačí.

Zhodnocení

V botách máme odběháno přes 150 km s celkovým kladným dojmem. Plní roli rychlejší silniční boty na silnici. Vlastnostmi se nejlépe hodí na běh na jaře, v létě i na podzim, nejlépe však za sucha a rozhodně ne na běh v těžším terénu. Silniční modely (včetně Adidas Electrify v220) mají jednoduchou konstrukci většinou s důrazem na odrazovou reakci nebo tlumení. Protože jsou stavěny pro silnici, o to více se brání běhu v terénu, konstrukce, vzorek podrážky, výška boty jsou minimalizovány. Pro běh do lesa doporučujeme pořídit si speciální trailové boty, jejichž testování také chystáme.

Fotografie testovaného modelu



Sponzorováno – placená spolupráce

Napsat komentář – zatím žádný komentář, buďte první!

Napsat komentář

*

Přečetl/a jsem si Zásady ochrany osobních údajů a odesláním komentáře s nimi souhlasíte.*

Závody »