Horké počasí a běh 2

Horké počasí a běh 2
31. 5. 2008 Běžecký trénink

Autor: fv-admin | Přečteno: 9 955x

V těchto dnech nám dává sluníčko pořádně zabrat. V mnoha místech ČR padají teplotní rekordy, na koupalištích se už lidé radostně opalují (opékají) a v tuto chvíli si všichni připadáme opravdu jako v troubě.

Bohužel, v takovém počasí přibývá infarktů a jiných náhlých příhod. Zvláště starší lidé a lidé s nadváhou jsou ohroženi. Odborníci doporučují jen omezený pobyt na slunci, a když už se vyjde ven, doporučují nosit vhodnou pokrývku hlavy a mazání krému na ochranu kůže. Velmi důležité je také dodržování pitného režimu, který by měl být 2,5–3,5 l vhodných tekutin.

Co naplat, sportovci musí v takovém počasí trénovat, ať chtějí či ne. Ono by bylo v pohodě sportovat při 20°C nebo níž, ale to momentálně nejde, a proto se musíme trochu přizpůsobit.

Doporučuji přečíst minulý článek Horké počasí a běh. Z něj budu dneska vycházet a v tomto článku ho doplním.

Jak již bylo napsáno v minulém článku, klíčová je denní doba, ve které běháme. Nejideálnější je běhat při východu slunce, ale pro mnohé je to opravdu hodně brzo. V zásadě platí, že je mnohem lepší běžet dopoledne, protože vzduch ještě není tak ohřátý a slunce svítí míň. Zcela nevhodné je běhat cca od 12:30 do 16:00, i když i později je vzduch pořád hodně horký a jen pomalu se ochlazuje, takže je klidně možné, že v cca 19:00 bude ještě dost vysoká teplota.

Takže běhejte jak vám to vyhovuje, jen se vyhněte výše zmíněným hodinám.

Samozřejmě dobrá zpráva je ta, že vždycky tak teplé počasí nebude, přijdou i mnohem studenější dny a proto můžete dobu, ve které běháte, často měnit.

P.S.: Dnes jsem zažil extrém. V cca 13:20 (teplota na slunci asi 36°C) jsem běžel 10,5 km a zaběhl jsem to o 3 min pomaleji než normálně, při obvyklém tréninku a intenzitě. To jen dokazuje fakt, že v horkém počasí se běží opravdu pomaleji, jak je uvedeno v minulém článku.

Nikomu však tuto denní dobu za takových teplot rozhodně nedoporučuji.

Proto myslete na pitný režim a dobu, ve které běháte, je opravdu stěžení. A při běhu nezapomeňte nosit sluneční brýle, nebude vás bolet tolik hlava (pokud musíte „mhouřit“) a chráníte oči před zářením.

Napsat komentář

*