Přehled o výkonech

Přehled o výkonech
31. 1. 2011 Běžecký trénink

Autor: Michal Turna | Přečteno: 34 578x

Většina sportovců má ráda své výkony pod kontrolou. U běžců je toto naprosto jednoduchou záležitostí, hlavně díky mobilním telefonům, které v sobě mají zabudovanou GPS. Aplikací je mnoho, stačí si vybrat. Existují programy, které zaznamenávají jen vzdálenost a čas, jsou tu však i vymoženosti, které dokonale kontrolují:

  • Vzdálenost, kterou sportovec pokořil
  • Čas běhu
  • Rychlost- průměrnou, nejvyšší, nejnižší
  • Záznam do mapy, abyste věděli kde přesně jste běželi
  • Nadmořskou výšku
  • Dobu, kterou potřebujete k uběhnutí jednoho kilometru
  • Spálené kalorie

Takové údaje rozpoznávají  mobilní aplikace, avšak zde existuje i propojení s webovou stránkou, která vám nabídne dokonalý archiv Vašich výkonů. Náhledy můžou být denní, týdenní i měsíční. Na jedno kliknutí tedy zjistíte kolik kilometrů vaše nohy překonali například v prosinci, kolik hodin jste tímto sportem trávili, v jaké rychlosti a dohledat se dá ještě mnoho zajímavých hodnot. Celkový souhrn Vaší aktivity lze třídit podle rychlosti, data, vzdálenosti či doby trvání.

Pomocí těchto služeb si můžete najít nové přátele, jenž využívají stejný program. Výkony lze uploadovat na Facebook a Twitter. Ani odesláni screenshotu přímo z telefonu není problém, můžete si vybrat, zda chcete obrázek ofoceného displaye odeslat pomocí e-mailu, MMS nebo přes bluetooth.

Výbornou vlastností těchto služeb je možnost  si do svého deníčku během činnosti pořídit fotografii, která se vám uloží a při brouzdání se vám bude u daného dne zobrazovat a tím budete mít nevšední zážitky z tras zaznamenané na jednom místě.

Náhled mapy zde může být jako klasická mapa, hybridní mapa a nebo satelitní snímek, každý má opět volbu zvolit si ten, pro své potřeby, nejvhodnější. Přibližování a oddalování mapy je naprosto samozřejmé.

Pro náročné uživatele je tu možnost krokoměru a měřiče tepu, zde je však většinou potřeba ještě další zařízení.

Vy sami nebo jiní uživatelé vám sem k jednotlivým tréninkům mohou vkládat komentáře, kde se může objevit například hodnocení běhu, motivační poznámka a další.

Super vlastností je možnost nastavení sportu, takže Váš účet bude zaznamenávat i jiné činnosti než jen běh. Volby obsahují například chůzi, běh, jízdu na kole, in-line bruslení, lyžování, jízdu na běžeckých lyžích, snowboard a další. Navíc si můžete nastavit i další sporty, kterým vytvoříte vlastní název a ikonku.

Vyzkoušet můžete tyto služby. Doporučuji jich vyzkoušet více, jelikož každý má trochu jiné potřeby a jiný vkus:

http://www.runkeeper.com/

http://nikerunning.nike.com

http://www.sports-tracker.com

Doufám, že alespoň někomu z Vás běhaní a ostatní sportovní aktivity zpříjemním a že budete na své záznamy pyšní.

S pozdravem,

Michal Turna.

Přehled o výkonech – 17 komentářů

  1. KL napsal:

    Používám Runkeeper ve Free verzi (proč? -> http://l3ftee.blogspot.cz/2014/06/prochazka-po-antibiotikach.html)

  2. Lubomir napsal:

    ja osobne pouzivam OS Android a na tejto platforme som uz co to vyskusal – aplikacie, moje hodnotenie je asi taketo (aj co sa tyka web stranok – statistik):
    1. Strava Run – http://www.strava.com (zadarmo verzia app)
    2. Endomondo Pro – http://www.endomondo.com (je aj zadarmo verzia, postacujuca)

  3. Dobytek napsal:

    Přikláním se k aplikaci Endomondo jako Václav. Časem dokoupim měřič TF a bude vymalováno.
    Jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní, přesné měření, možnosti intervalových tréningů, paní vám do sluchátek říká na jakém jste kilometru a v jakém čase. Samozřejmě nechybí sdílení tréningů na stránkách a na FB apod.

  4. Spidy napsal:

    Ahoj,
    můžete mi někdo doporučit aplikaci pro telefon Nokia 5230 s o.s. Symbian S60? Vyzkoušel jsem ty co jsou nahoře ale můj oper.system nic nezvládá. Nechce se mi kupovat nic nového, s běháním jsem teprve začal. V telefonu sice je nějaká aplikace na měření vzálenosti, čas, pr.rychlost a max.rychlost. To by mi i stačilo ale aplikace ne vždy funguje a signal GPS taky není idealni. Díky za případný tip. Mějte se. S.

  5. Jarin napsal:

    Dobrý den. Nějaký deník v češtině by nebyl, který si mohu přizpůsobit svým měřením. Mám deník od Polaru (ten mi nevyhovuje) a tak si dělám svůj přehled ve wordu se spoustou listů a různých odvětví běhu. Pracuji s informacemi o uběhnuté vzdálenosti, TF min a max, rychlost min a max, calorie, tlak vzduchu, teplota, poznámka…

  6. martin napsal:

    Já doporučuju http://www.micoach.com aplikace není dokonalá, ale naprosto vyhrává ve webovém rozhraní a hlavně obrovském množství tréningových programů.

  7. Honza napsal:

    Zdravím a dovoluji si doplnit odkaz na další program, který měří výkony pomocí GPS v telefonu (nejen pro běhání) a udržuje přehled v samotném přístroji i případně na Internetu, pokud si to uživatel přeje. Jedná se o winsportstracker.com

  8. Alžběta napsal:

    Ahoj Míšo, mám hodinky i pás Sigma a používám je už přes půl roku, pás se před během stejně sliní nebo namáčí aby vodil, takže pot vůbec nevadí, je to praktické, po prvních dvou bězích už jsem pás vůbec necítila a díky těm hodinkám , které mi pořád pípají do ucha jsem udělala velké pokroky a běhám 4x týdně. Dřív jsem nevydržela,ale tohle Vás donutí. Opravdu doporučuji! Sehnala jsem ho za 800 kč i s mnoha funkcemi jako měření kalorií stopky atd. Sigma PC9

  9. mirin napsal:

    Michaela: s potem není problém. Ten se tam stejně vždycky udělá. I pod pásem je přece kůže. A pot nakonec jen zlepší vodivost. Při pořádném běhu se ten pás prakticky koupe v potu (občas i začnou rezivět šroubky).

  10. Václav napsal:

    Osobně preferuju http://www.endomondo.com podle mě asi nejlepší grafika a zpracování. Kalorie, vzdálenosti např. přepočítává na jiná zajímavá data jako spálené burgery nebo cest kolem země 🙂

  11. Michaela napsal:

    tak jsem konecne vybrala…Sigma Onyx Balance…ovsem ted jsem zas narazila na diskuzi, kde se pise, ze pas se dava u zen pod prsa, ale pozor! nesmi se pod pas dostat pot??
    mate prosim nekdo zkusenost?at nekpupim neco, co mi pak bude doma lezet v supliku…DEKUJI:)

  12. Michaela napsal:

    tak uz zase nevim…nasla jsem na alza.cz merice do 1000,-Kc ale jeden je s hrudnim pasem, druhy s bedernim…takze nevim, co je lepsi…a take nikde nepisi obvod hodinek..mam zapesti cca 15 cm.
    Poradite? Dekuji 🙂 M.

  13. Michaela napsal:

    Dekuji, jdu si precist doporucene stranky 🙂

  14. David napsal:

    Dobrý den. Tady http://www.polar.prodejce.cz/mereni-tepu.html je to celkem rozumně popsané. Hrudního pásu se není důvod obávat, za chvíli si na něj zvyknete. Prodávají se i velmi jednoduché sporttestery, které nestojí tisíce.

  15. Michaela napsal:

    Dobry den, rada bych se zeptala, zda zapestovy meric tepu (sporttester) staci pro „idiansky beh“? Potrebuji aby mi pipal, kdyz pujdu pomalu, nebo naopak moc rychle. Nekde jsem cetla, ze jsou to vyhozene penize, ze bez hrudniho pasu, je tento zapestovy k nicemu. Mate prosim zkusenost? a pokud kladnou, staci nejaky obycejny? Opravdu mi staci, aby meril tepovou frekvenci 🙂 Dekuji M.

  16. David Plešinger napsal:

    dovolím si také přidat jeden tip (funguje dobře na blackberry): http://sportypal.com/

  17. David Tomšík napsal:

    Chci jen doplnit další službu:
    http://www.mapmyrun.com/


    David
    http://www.sportprozdravi.cz

Napsat komentář

*