Běh pro radost a duševní očistu

Běh pro radost a duševní očistu
16. 10. 2015 Začátečníci

Autor: Běháme.cz | Přečteno: 7 808x

Chcete začít s nějakou sportovní aktivitou a stále nevíte, jakým směrem se vydat? Dnes si budeme povídat o jednom z nejběžnějších sportů, který si jistě už vyzkoušel každý z nás – o běhu.

Běhání má své příznivce i odpůrce, a pokud si tento sport oblíbíte, už se ho nikdy nebudete chtít vzdát. Ptáte se proč zvolit právě běh?

Zde je několik důvodů, proč je dobré začít běhat

Zdraví

Běhání je stejně jako jiné sporty velmi prospěšné našemu zdraví. Udržování svého těla ve fyzické kondici je základním předpokladem pro zvládání každodenního života s mnohem větší lehkostí a optimismem.

Díky pravidelnému běhání posilujete svůj kardiovaskulární systém, tedy srdce a cévy.

Běháním také rozvíjíte kapacitu svých plic a udržujete si přirozenou funkci respiračního systému, díky čemuž snáze zvládáte i náročnější činnosti.

Kromě těchto pozitiv si běháním zlepšujeme celkovou imunitu a navíc se zbavujeme nežádoucích tuků, a také například cholesterolu.

Vzhled

I vzhled bychom neměli u běhání opomínat, protože jedinci, kteří běhají, trpí mnohem méně obezitou a nadváhou, která je v dnešní době bohužel velmi častým jevem.

Snažíte-li se tedy o redukci hmotnosti, rozhodně do svého denního režimu zařaďte běh. Díky pravidelnému běhání 2–3 krát týdně po dobu alespoň 45 minut si zlepšíte nejenom svoji kondici, ale spálíte i nějaké tuky.

Dávejte si však pozor na intenzitu zátěže a raději zvolněte. Pro účinné spalování tuků byste se měli pohybovat přibližně v 55-65% vaší maximální možné tepové frekvence.

Běháním navíc nejenom hubneme, ale také posilujeme jednotlivé svalové skupiny, aniž bychom si to uvědomovali. Díky běhu si tak můžeme nádherně tvarovat postavu.

Psychika

Jistě víte, že pohyb by nám měl přinášet především radost. O tom je i běhání, protože kdy jindy si lépe vyčistíte hlavu než při pohybové aktivitě, kdy vás nikdo jiný neruší?

Je však důležité, najít si své ideální tempo i dobu, kdy budeme trénovat. Pokud se budete k běhu sáhodlouze přemlouvat a po výkonu se budete cítit spíše zničeně než nabití dobrou náladou, raději přesedlejte na jiný druh sportu.

Po běhání byste měli cítit příliv endorfinů – hormonů dobré nálady. Pamatujte, že nemusíte běhat hodiny, abyste se cítili dobře. Někomu postačí i dvacet minut a příliv pozitivní energie se zaručeně dostaví. Mějte na paměti, že nemusíte uběhnout maraton. Raději běhejte častěji a ve volnějším tempu, za to s chutí a radostí z pohybu. Jen tak z běhání vytěžíte to, co je jeho cílem.

Čas a peníze

Další výhodou běhání je i čas, který s ním strávíme. Zaběhat si totiž můžeme jít kdykoliv se nám jen zachce a nemusíme trávit dlouhou dobu dojížděním do posilovny. Prostě jen oblečete sportovní outfit, nazujete tenisky a vyrazíte!

Díky tomu je běhání i velmi levný sport, který je dostupný naprosto pro každého. Nemusíte platit permanentky do drahých fitness center a nepotřebujete ani žádné speciální pomůcky. Jediné, co je dobré si pořídit, je pohodlné oblečení a správná obuv. Pak už můžete běhat kdykoliv se vám zachce, navíc zadarmo.

Nenechte se běháním odradit a jednou za čas si vyběhněte. Začněte pozvolna. Žádné velké výkony se ze začátku nedají očekávat, a navíc byste se od tohoto sportu pravděpodobně odradili dříve, než byste začali.

Věřte ale, že když se nebudete přeceňovat a budete si intenzitu zvyšovat postupně, běhání si zamilujete. Tento sport se pro vás stane jakousi meditací, vypnutím od okolního světa kdy si uděláte čas jenom na sebe. A výsledky? Uvidíte brzy.

Nejenom, že se zlepší vaše celkové zdraví a vzhled, ale pravděpodobně se osvobodíte i od psychických neduhů a depresí. Běhání je sport, který nám přináší nejenom užitek, ale především radost.

Článek pro Vás napsal web bezhladoveni.cz.

Běh pro radost a duševní očistu – Jeden komentář

  1. Sammie napsal:

    Krásný článek. Úplně souhlasím s tím, že se dá krásně při běhu meditovat, užívat si přírody kolem nás a cítit se skvěle.

Napsat komentář

*