Rychlá chůze

Rychlá chůze
19. 4. 2008 Začátečníci

Autor: fv-admin | Přečteno: 39 961x

Lidé, kteří alespoň pravidelně chodí pěšky, mají o dost lepší kondici a cítí se líp oproti těm, kteří nedělají nic.

Chůze je pro člověka nejpřirozenější druh pohybu. Každý z nás ujde tisíce kroků denně a vůbec si to neuvědomuje. Při vyšší intenzitě však dokáže rychlá chůze zázraky.

Nedostatek pohybu totiž může zvyšovat riziko vzniku nemocí, především srdce a cév. Výhoda je v tom, že chůze je vhodná pro lidi každého věku a hodí se i pro ty, kteří nemohou jinak sportovat kvůli problémům s klouby, kostmi nebo vysokým tlakem.

Hledejte ji na každém kroku!

Opravdu, jak málo stačí k tomu, aby se dost lidí vyhlo nadváze. Jít na procházku s dětmi nebo se psem je přeci normální věc. O víkendech se také vyplatí výšlap do lesa nebo za českými památkami. Vystoupit z tramvaje o 2 zastávky dřív a místo výtahu vyšlapat schody po svých také není na škodu.

Rychlá chůze vám pomůže zhubnout

Pokud se ji budete věnovat minimálně 3x týdně v délce 60 min po každý vybraný den, brzo poznáte změnu. Samozřejmě musíte vhodně upravit jídelníček a taky celkový životní styl.

Nebojte se, že byste tak dlouho nedokázali jít. Sice rychlá chůze, již podle názvu, znamená, že budete chodit v rychlejším tempu než normálně, ideálně od 50% ze své maximální tepové frekvence, ale neznamená to, že nemůžete ze začátků zvolit pomalejší tempo, a nedostaví se žádné výsledky!

Začínejte zlehka

Ze začátku zvolte nižší tempo, jak již bylo psáno. Postupně se bude vaše výdrž a výkonnost zvyšovat, hlavně vás to musí bavit a nesmíte s tím „seknout“.

Když už budete mít určitou výkonnost, můžete začít třeba s běháním, které je efektivnější pro hubnutí a získání větší vytrvalosti. Nebo můžete zvolit jiné sporty, jako je cyklistika nebo jízda na in-line bruslích.

I přirozená věc vás může udržet v kondici

Pokud vám to bude vyhovovat, můžete provozovat rychlou chůzi pořád a nemusíte „přeskakovat“ k jiné sportovní činnosti. Hlavní je něco dělat.

Výhody rychlé chůze

  • chůze pomáhá s hubnutím
  • zlepšuje základní kondici
  • pravidelná chůze prodlužuje kvalitní život
  • posiluje kosti a klouby
  • zabraňuje vzniku osteoporózy
  • posiluje srdce a snižuje riziko vzniku srdečních onemocnění
  • produkuje hormony dobré nálady, budete se cítit dobře a bude vám veselo
  • chůze okysličuje mozek a tím zlepšuje naši paměť

Sdílet článek na facebooku

Hodnotit článek

(15 hlasů, průměr: 4,33 z 5)
Loading...

Rychlá chůze – 10 komentářů

  1. Eliška napsal:

    O tom, že bych měla zhubnout jsem přemýšlela dlouho, vyzkoušela jsem různé diety a cvičení, ale nikdy mi to dlouho nevydržela a znovu jsem nabrala to, co jsem předtím shodila. Když jsem potom hledala kam s manželem na víkend, narazila jsem na slevovém portálu na vypracování jídelníčku na míru, a to za velmi výhodnou cenu. Neváhala jsem a koupila. Od té doby už uběhly 4 měsíce a já mám 10 kilo dole. Pochopila jsem jaký mají potraviny efekt na moje tělo a cítím se líp než kdy dřív.

  2. Mirek napsal:

    Denně 6 Km cca..60-65 minut ostré chůze. Upravený jídelníček. Vše váženo. Za 4 měsíce, 19 Kg dole. Luxusní kondice. Večer, klidně znova, ale tak pomalu, že i šnek, je rychlejší..:)) dokud to jde, proč ne, že..:))

  3. Hanka napsal:

    Ahoj lidičky, chůzi mám moc ráda, dodává mi energii, lépe zvládám vše v práci i doma a dokonce se těším na půl devátou večer, kdy vycházím. Mám už svůj okruh cca 4km každý den nejdříve 1km běh a pak rychlá chůze, doma jsem za 20min. Problém mám s dýcháním – nedokážu dýchat nosem, nádech i výdech mám ústy, když pročítám jak se má dýchat jsem těžce vedle, ale radost mi zůstává…Poraďte prosím jaké máte zkušenosti s měřičem tepovky a délkou trasy. Chci si udělat radost a nevím jaký výrobek koupit. Jak jste na tom? Děkuji moc H.

  4. Vladislav Bureš napsal:

    Chodim, mesicne kolem 200 km a funguje to paradne. Ted mam o cca 8 kilo mene a citim se lepe. Me postrehy k chuzi a tipy na vylety pisu na http://www.200km.cz.

  5. Kachnička napsal:

    Chodím už cca 3,5 roků… s hůlkama… min. 5x týdně cca 5-7 km… podle času a počasí (chodím za každého počasí, jen v létě preferuji cyklistiku), ale jde spíš o terén, když je bahno, tak trasu omezuji na asfalt… za tu dobu jsem zhubla nějakých 15 kg… od loňska kombinuji chůzi s během. Je mi krásně a potvrzuji, že je to fakt droga 🙂

  6. Nikita napsal:

    Ahojte všichni,
    nedá mi to, abych rovněž nepřispěla 🙂
    Když všude slyším a čtu, jak dámy investují nesmyslné částky do hubnoucích nesmyslů,
    které stejně nezabírají, nechápu, proč ty stejné finance neinvestovaly do kvalitních bot a nevyrazily ven, do lesa, za sluncem, za dobrou náladou…
    Já s tím začala již před časem, snažím se min. 4x týdně jít ven,do kopce, který mám za barákem, nahoru je to 3,5 km, pěkně se to táhne a klikatí i s převýšením, začala jsem na ufuněných 🙂 35minutách, teď jsem na poklidných 27min, je mi hej, čistí to hlavu ode všeho negativního, dobře se spí a nohy se krásně formují… Dolů je to příkré dost, takže svaly zabírají taky a doma jsem za 55min a jsem úplně happy…
    Ahoj NIKITA

  7. Bushman napsal:

    Taky chodím do práce pěšky. Jedna cesta měří cca 5,5km a tuto vzdálenost ujdu za cca 55 minut.
    Ale ještě pořád jsem schopen tuto vzdálenost „ujít“ za 45 min.
    V průměru tak v současné době chodím třikrát týdně – díky nesmyslné pracovní době – a jenom tímto způsobem urazím 33 km.
    Ve dnech volna chodím na dlouhé vycházky se psem. Okolí Ústí nad Labem kde poslední tři roky žiju je velmi členité a pořád je co prozkoumávat.
    Musím ovšem dodat, že nechodím první rok. Zamlada jsem dělal DZBZ – dukelský závod branné zdatnosti, na vojně jsem sloužil jako průzkumník, donedávna jsem byl příslušníkem aktivních záloh AČR v Prostějově a všechno to byly činnosti náročné na fyzickou zdatnost.
    Je mi 54 let a troufám si říct že jsem díky „svižné chůzi“ ve vynikající fyzické a tím pádem i dobré psychické kondici.
    Co se týče terénu, jde o pohyb převážně ve městě po tvrdém podkladě a lehký trek, pokud jde o okolí města.
    Vyzkoušel jsem všelijakou obuv, ale nakonec opět slavně zvítězily staré dobré taktické boty Blackhawk ZW7″ Side Zip Waterproof . Ale to je jen síla zvyku. Dobrá obuv a péče o nohy je základ
    Jako spousta jiných sportů i obyčejná chůze může být svého druhu drogou.
    Tak ať vám to šlape.

  8. Monika napsal:

    8 hodin tydne….tzv. cca 2hodiny 4x tydne…coz je cca pro kazdy den 10km?

  9. Reinhard napsal:

    Každé ráno jdu opravdu svižně do práce. Celková délka trasy s úmyslnou delší zacházkou přes park a kolem rybníka je 4,6 km. Běžně dosahovaný čas je 37-40 minut, přesný čas záleží na momentální ranní kondici, vyspalosti apod. Když výjimečně z nějakého důvodu nemůžu jít do práce, mám pěkně přiotrávené ráno.
    Za pár dní, až si pořídím botky na běhání, začínám i s během. Snad se mi celoroční chození vyplatí v podobě snazších začátků v běhu.

  10. alechin napsal:

    Potvrzuji, chůze je super, po měsíci pravidleného chození (cca 8 hodin týdně) jsem zhubl 5 kg a cítím se skvěle.

Napsat komentář

*