Jak na hubnutí

Jak na hubnutí
16. 3. 2008 Zdraví a výživa

Autor: fv-admin | Přečteno: 12 223x

Hubnutí – věčné téma kolem kterého se točí plno „zaručených“ rad. Poměrně velká část českého obyvatelstva je obézní. Proč? Zvláště kvůli celkovému životnímu stylu, který je plný stresu a nadbytečného energetického přijmu.

Obecně se ví, že většina lidí je dobře informována o hubnutí a taky o obezitě spolu s problémy, které při ní nastávají. Informace tohoto druhu se na všechny valí ze všech stran. Pokud kupujete nějaký tisk (hlavně časopisy), ten vždy věnuje nějaký článek o hubnutí na svých stránkách. Je to určitě dobře, protože jestli je článek kvalitní, nevědomky se informace usazují čtenáři do povědomí. Když někomu položíte otázku, jaké problémy způsobuje vysoká hladina cholesterolu, dokáže celkem dobře odpovědět, právě kvůli informacím, které nasbíral právě z časopisů, televize nebo internetu. Zásadní problém je, že už málokdo se těmito radami dokáže řídit.

Většina lidí, která má nadváhu, CHCE zhubnout. Lidi ví, že s tím musí něco dělat, ale kvůli uspěchanosti, lenosti a pohodlnosti chtějí mít celý proces „zhubnutí“ za sebou hodně brzo, nejlépe aby pro to nemuseli nic dělat. Proto se všem líbí „zaručené“ tipy na hubnutí a lákají je nadpisy: „Chcete zhubnout 20 kg za 3 měsíce úplně bez cvičení a bez jiného „omezování“? S naším přípravkem ******** to zvládnete!!!“

Pro dnešního člověka je lákavé vzít si dvakrát denně jednu pilulku a kila jdou dolů jako po másle. Bez cvičení a se zachováním „zaběhnutého“ a „správného“ životního stylu. Takhle to přátelé nefunguje. Hubnutí je velká dřina, žádné „odtučňovací pilulky“ nebo nápoje vám ani trochu nepomůžou.

Jestli chcete opravdu zhubnout a předejít tak ZÁVAŽNÝM zdravotním problémům, musíte změnit celkový životní styl a přehodnotit svoje dosavadní hodnoty v životě. Já vím, říkáte si, že to nejde, ale věřte tomu – nikdo jiný vám nemůže pomoci, jestli nebudete chtít.

Zdravotní rizika člověka s nadváhou (blízkou obezitě):

  • nadváha zkracuje život
  • zvyšuje riziko skoro každého chronického a degenerativního onemocnění
  • zvyšuje krevní tlak
  • podstatně větší riziko vzniku cukrovky a zvýšeného cholesterolu v krvi
  • zvýšené riziko rakoviny
  • poškození kloubů a celého pohybového aparátu

Jsou to opravdu závažné problémy, i když člověk trpí jen „nízkou“ nadváhou, tyto problémy ho taky můžou zastihnout.

Hlavně se nebojte udělat pro vaše zhubnutí první krok. Musíte si uvědomit, co je pro vás důležité a začít pracovat na následujícím plánu.

  • Zvýšit kvalitu konzumovaného jídla a současně snížit množství energie v potravě -> ve většině případech toho dosáhnete tím, že bude 50% veškeré stravy tvořeno zeleninou
  • Urychlit proces spalování energie vhodnou tělesnou aktivitou
  • Změňte pohled na důležitost vašeho zaměstnání, je sice samozřejmě důležité, ale vaše zdraví je přednější a měli byste se tak i chovat
  • Nebuďte ve stresu a pokud jste, NIKDY ho nezahánějte „dobrým“ jídlem
  • Zapomeňte na fast foody, hranolky, pizzy, hamburgery, tataráky, brambůrky, … Raději si kupujte kvalitní ovoce a zeleninu
  • Celkově zvyšte přísun zeleniny a ovoce, omezte konzumaci masa, vepřové a hovězí nahraďte drůbežím a rybím
  • Zkuste si o tom popovídat v rodině nebo s přáteli a choďte třeba společně sportovat, bude se vám to určitě líbit
  • neustále vyhledávejte nové informace o stravování, neustále bádejte nad tím, které potravina je pro vás užitečná a která škodí
  • nedělejte výjimky – když už se rozhodnete, že zhubnete, nikdy se nepokoušejte dávat sami sobě „pamlsek“ za to, že jste poctiví a hubnete – pamlsek v podobě hamburgeru, tabulky čokolády a podobně

Pár věcí na závěr. Vyhledávejte informace o hubnutí, řiďte se jimi. Nenaleťte na trapné produkty, jež hlásají, že zhubnete za týden 20 kilo. Pamatujte – hubnutí je běh na dlouhou trať, nedá se uspěchat, trvá dlouho, ale jestli se vše povede jak má, můžete se těšit na zaručený výsledek.

Hodně štestí.

Sdílet článek na facebooku

Hodnotit článek

(7 hlasů, průměr: 4,14 z 5)
Loading...

Jak na hubnutí – 5 komentářů

  1. Petra napsal:

    Mě na hubnutí pomohla dieta, hlavně více bílkovin a méně sacharidů. Omezila jsem tuky a více pila cvičila. Cítím se teď skvěle. Z doplňků jsem brala vitamin C, kvůli udržení metabolismu a liquid-off, extrakt z byliny na hubnutí, který jsem brala dlouhodobě
    Držím palce!
    P.

  2. Jirik napsal:

    I když nejsem žádý odborník, tak z vlastních zkušeností vím, že pouze běh, nebo jiná sportovní aktivita s kily až tolik nepohne, pokud není dobře kombinována se správnými stravovacími návyky.

    Já osobně jsem člověk, který má rád jídlo a nedokázal bych si představit nějak zásadně vyřadit velké množství „nezdravých“ jídel.

    Když jsem chtěl začít hubnout, přečetl jsem mnoho rad a článků a vytvořil jsem si z toho vlastní závěr.

    Začal jsem jíst častěji (5-6krát denně) menší porce jídla. Přílohy (brambory,rýži a jiné) jsem se snažil častěji nahrazovat různými druhy zeleniny. Maso jsem až tak zásadně neomezil,přidal jsem více ryb a spíše jsem změnil způsoby jeho úpravy (méně smažení na tuku). Z koření jsem začal vynechávat větší množství soli a spíš ji nahrazoval bylinkami, pepřem atd. Dochucovadla jako kečup jsem omezil a tatrskou omáčku jsem se snažil nahrazovat například vlastními dresinky z bílého jogurtu.

    Pokud má člověk čas, může si pro lepší úspěch i trochu to stravování organizovat, napsat si jídelníček a uvědomit si kdy a co je lepší. Například ovoce je sice zdravé, ale i tak obsahuje dost cukrů. Proto je lepší dát si ovoce např. dopoledne, nebo před větší zátěží a večer se mu už spíše vyhnout. Naopak večer si dát spíše nějakou tu bílkovinu, aby mělo tělo v noci s čím pracovat a regenerovat.

    Nejdůležitější je však podle mě správný pitný režim. 3-5 litrů vody a neslazených minerálek denně by měl zvládnout každý. A opravdu to pomáhá. Ještě bych připomněl, že je lepší pít před jídlem a pak až nějakou dobu po jídle. Není ideální jídlo zapíjet..

    Když jsem k tomu všemu pak přidal sport (nic extrémního,např. 3x týdně do posilovny nebo běhat) tak jsem najednou sám pocítil jak je mi lépe, a kila šli najednou dolů. Klidně i 2 kila za týden.

  3. Barča napsal:

    Dobrý den, hodně lidí tady píše, že běh jim s postavou nebo respektive s kily nic nedělá. Chtěla bych se tedy zeptat po jak dlouhé době se začne u běhání hubnout?

  4. admin napsal:

    Dobrý den,
    samozřejmě můžete hubnout i bez nabírání svalové hmoty, ale ono je to tak, že při zdravém pohybu a sportování se svaly krásně tvarují a určité partie vyrýsovávají zcela přirozeně. Určitě se nebojte, že když budete sportovat, tak budete vypadat jako nějaký Rambo..

  5. Káťa napsal:

    Mohu hubnout i když nechci nabírat svaly?

Napsat komentář

*