Neztrácejte motivaci

Neztrácejte motivaci
12. 3. 2008 Začátečníci

Autor: fv-admin | Přečteno: 16 273x

Začali jste běhat, ale po týdnu či dvou se vám prostě nechce pokračovat? Hrozíte se při pomyšlení, že budete muset nazout boty a vyběhnout? Tak na to si dávejte pozor, můžete se nacházet v počáteční krizi.

Problém takového charakteru vzniká například po prvním vyběhnutí, kdy vaše tělo je nepřipravené, ale vy se snažíte běžet hned poprvé naplno. Začínejte zlehka, tak jak je napsáno v článcích rubriky Začátečníci. Zkuste to znovu, stačí střídat běh s chůzí a pak budete sledovat zlepšení a získáte větší motivaci.

Na druhou stranu v tom může hrát roli pohodlnost, celkem obvyklá vlastnost obyvatelstva (nejen českého!). V této chvíli si uvědomte, že se přece nechcete zadýchávat po pár rychlých krocích a vzpomeňte si na ručičku váhy, která neukazuje hmotnost, kterou byste si zrovna představovali. Pár dalších důvodu se jistě ještě najde a vy pochopíte, že pravidelná nejlépe každodenní fyzická aktivita je důležitá. V tom případě nezbývá než obout boty, zatnout zuby a zase se zkusit rozběhnout.

Pokud vás trápí nachlazení nebo kašel a běháte již déle, rozhodně si dejte 3–4 dny pauzu. Běhat nemocný se zrovna dvakrát nevyplácí, takže si odpočiňte, pravděpodobně to potřebujete, protože nachlazení bývá někdy známkou přetrénování. Po vyléčení znovu hurá na to!

Jestli jste si způsobili zranění, ať při běhu nebo jinde a vaše vyléčení si žádá delší odpočinek, nezoufejte. Určitě nebudete moci běhat, ale měli byste si najít alternativu – plavání nebo cyklistiku, to vám částečně zaručí, že o svou vytrénovanost nepřijdete.

Nejzávažnějším problémem spolu s pohodlností a nechtěním nic dělat, je postupné vymlouvání a hledání záminky na jakkoukoliv činnost kromě běhu. Je smutné, že se to často děje. Někdo se vymlouvá na zaměstnání – kvůli němu běh prostě nestíhá. Existuje spousta možností a řešení, třeba ranní běh nebo běhání o polední pauze v práci. Další nechce kvůli běhu „zanedbávat“ rodinu. Ale proč? Na běhání není nic špatného, můžete brát členy své rodiny s sebou, ať třeba jedou vedle vás na kole, zkrátka jde o to, aby jste si pohyb užívali. Běh nemusí být jen individuální a nespolečenská záležitost.

Pokud jste tedy dočista ztratili motivaci, ale cítíte, že běhat chcete, mám tu několik řešení:

  • jděte se projít, vzpomeňte si, jestli jste byli spokojení, když jste pravidelně běhali a jestli jste se celkově cítili lépe
  • jestliže se vracíte pozdě domů kvůli práci, běhejte o poledních přestávkách nebo těsně po práci; případně zkuste běhat z práce / do práce, pokud máte tuto možnost
  • najděte si někoho, kdo by s vámi běhal, je to výborná motivace
  • kupte si něco drahého (boty, hodinky, běžeckou soupravu), co vás donutí nenechat tyto věci jen tak ladem ve skříni
  • stoupněte na váhu a úhel ručičky vás donutí

Přál bych si, aby ti, co ztratili motivaci, nezanechali sportu. Pokud vytrváte, vaše úsilí se vyplatí a vy budete rádi, že jste nakonec tuto krizi překonali.

Neztrácejte motivaci – 3 komentáře

  1. Mira napsal:

    Tak motivace je moc důležitá, mě tedy úplně nejvíc pomohlo to že jsem si koupil prostě suprové boty, v kterých se mi moc dobře běhalo a nechtěl jsem aby jen tak ladem lěželi ve skříni. Když opadlo počáteční nadšení z bot, tak jsem si koupil hodinky s měřením tepové frekvence… 🙂 paráda!

  2. Tomáš napsal:

    Tvoje oči si na tmu přivyknou, takže to zase takový problém není, případně to můžeš řešit čelovkou. spíše zajisti, aby bylo vidět tebe, zvlášť pokud běháš po silnici – vhodná je třeba červená blikačka na pásce na pravé ruce, případně reflexní oblečení

  3. jiří napsal:

    chtel bych se zeptat jak to řešíte s během po tmě

Napsat komentář

*