BMI

BMI
6. 3. 2008 Zdraví a výživa

Autor: fv-admin | Přečteno: 14 926x

Co to je? Body mass index, česky Index tělesné hmotnosti, je orientační výpočet poměru vaší tělesné hmotnosti v kg ku výšce v metrech na druhou. Zkráceně řečeno je to orientační, ale velmi užitečná věc. Výsledek tohoto jednoduchého výpočtu nám dává představu, jak na tom jsme s nadváhou nebo podváhou.

Doporučujeme, aby se Vaše hodnota BMI pohybovala v rozmezí normální váhy, tedy 18,5 – 24,9. Zdravotní rizika jinak spojovaná s obezitou totiž ve většině případů nehrozí.

Pokud trpíte nadváhou až obezitou, místo běhání doporučujeme chůzi jako ideální „startovní“ sportovní aktivitu. Běh by mohl být příliš náročný na celý kardiovaskulární i pohybový systém. Chůze Vás naučí pravidelnému pohybu a další užitečné návyky: jak si vyhradit na sport čas, nebo i jak v něm najít zalíbení. Například dlouhé procházky přírodou jsou nejen dobré pro zdraví těla, ale také pro duševní pohodu.

Tabulka BMI – vypočítejte si, jak jste na tom

BMI Stav Rizika
méne než 18,5 podváha vysoká
18,5 – 24,9 normální váha minimální
25 – 29,9 nadváha středně vysoká
30 – 34,9 obezita 1. kritický stupeň
35 – 39,9 vysoká obezita 2. kritický stupeň
40 a více morbidní obezita velmi vysoká

BMI – Jeden komentář

  1. omga napsal:

    Dobry den, mám BMI 33 a nedávno jsem začala běhat (jsem stále ve fázi střídání rychlé chůze a běhu). Všude čtu jak je běhání pro lidi s obezitou špatné, takže by mě zajímalo jak to vidí „běhající“. Jen mi prosím neraďte jiné sporty zajímá mě jen názor na to běhání 🙂

Napsat komentář

*